baner Łukasz
Szukaj

mgr Izabela Czech

 

Kontakt:

  1. tel.do sekretariatu: (18) 33 17 018
  2. mailowy: hanihani@interia.eu
  3. osobisty: w sprawie szczegółowych informacji na temat ucznia proszę wcześniej umówić się na konkretną godzinę

Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego 2017/18

 

zajęcia wyrównawcze z j.angielskiego:

- wtorek 7:10-7:55

zajęcia rozszerzające z j.angielskiego:

- środa 7:10 - 7:55

 

Informacje

Plan lekcji kl.6 SP  

Dla rodziców

Regulamin pracowni językowej

 Regulamin

Wymagania przedmiotowe i kryteria oceniania 2016/17

 

Klasa 6SP

Klasa 7 SP

Klasa 2G

Przedmiotowy system oceniania

 Dostosowanie wymagań

 

Wykaz podręczników 2017/18

Kl. 6SP - Evolution Plus 2, wyd.Macmillan + ćwiczenia ( finansowane z dotacji)

Kl. 7sp - All Clear, wyd.MacMillan + ćwiczenia (finansowane z dotacji)

Kl. 2G - Next Move 3 + ćwiczenia ( finansowane z dotacji)


  ROK SZKOLNY 2017/2018:

 Proponowany temat projektu edukacyjnego z języka angielskiego: 'Peppa Pig' - aktywne wykorzystanie bajek w nauce języka.

 

 

 

Rok szkolny 2016/17:

scenariusz przedstawienia dla kl. 6sp i 1g

 

 

Wydarzenia:

 

 Temat tegorocznego (2016/17) projektu gimnazjalnego: Jaka jest znajomość języków obcych w naszej gminie?

 BON EDUKACYJNY 2016/17 - realizowany przy finansowym wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego

 PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM

 

 UDZIAŁ W IV EDYCJI PROGRAMU INSTA.LING DLA SZKÓŁ - 'Insta.Ling jest stroną WWW do nauki słówek (www.instaling.pl) języków obcych oraz ortografii języka polskiego. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce, a Insta.Ling dba, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia. Uczestnictwo w Programie Insta.Ling dla Szkół daje bezpłatny dostęp do systemu dla nauczyciela, uczniów i rodziców.' Do programu przystąpili uczniowie klas: 4 i 5 SP oraz 1, 2, i 3 G ( z tymi klasami pracuję). Uczniowie z różnym zainteresowaniem przyjęli udział, ale pozytywnie patrzymy w przyszłość licząc na zdobycie certyfikatu.

 

 AKCJA 'SZKOLNY ANIOŁ'  - pytanie jak zachęcić uczniów do współpracy, umożliwić tym aktywnym szersze rozwinięcie skrzydeł i  zmotywować tych, dla których nauka to wciąż droga pod górkę nurtuje wielu nauczycieli nie od dziś. Akcja 'szkolny Anioł' jest właśnie próbą odpowiedzi na to pytanie. Ogólnie rzecz ujmując jej założeniem  jest zorganizowanie i monitorowanie ( w formie czuwania a nie ingerencji) współpracy uczniów przy odrabianiu zadań domowych, nauce przed kartkówką, sprawdzianem. Stąd nazwa: szkolny anioł. Tzw. 'mocniejsi' uczniowie dostają pod swe skrzydła uczniów 'słabszych'( z tej samej lub innej klasy). Uczniowie mają możliwość wspólnego odrabiania zadań, wspólnej nauki po lekcjach w  bibliotece szkolnej( mogą tez spotykać się na gruncie prywatnym, jeśli wolą). Po zakończeniu akcji przeprowadzę jej ewaluację i określę zbieżność/rozbieżność jej idei z realiami.

 

FASHION WEEK/MODE WOCHE  - pomysł na tydzień mody zrodził się spontanicznie i wyniknął ze zbieżności czasowej treści nauczanych na j.angielskim i niemieckim. Najlepiej uczymy się przez działanie, więc uczniowie przyswajając wiedzę mieli natychmiastową bezpośrednią możliwość wykorzystania jej w praktyce - przygotowując wystawę, komponując stroje, tworząc podpisy, działając w grupie. Realizowany projekt między przedmiotowy polegał na tym, że uczniowie najpierw uczestniczyli w zajęciach ang-niem, a następnie zajmowali się planowaniem ubioru i przebieraniem manekinów. Jako follow-up przeprowadzona została krótka kartkówka sprawdzająca wybrane słownictwo.

 

 DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH  - cytat, który oddaje wagę bogactwa i siły języka: 'granice mojego języka są granicami mojego świata'(autorstwa L.Wittgenstein,niem.filozofa) stanowił motyw przewodni tegorocznych obchodów. Uczniowie pokonywali owe 'granice' śpiewem - wykonaniem utworu w języku wylosowanego kraju. 6 klas śpiewało po polsku, angielsku, niemiecku, francusku, włosku i hiszpańsku. Było wesoło i międzynarodowo. Dzień ten zorganizowany został we współpracy z mgr Jolantą Węglarz-Burnus.


ZUMBA WEEK  - tydzień tańca w ramach promowania zdrowych form spędzania czasu wolnego. Uczniowie indywidualnie tańczyli układ do wybranego utworu (gra XBOX, którą udostępniłam z własnych zasobów) zdobywając gwiazdki i punkty. Otrzymywali tez informacje o ilości spalonych kalorii i technicznej poprawności ruchów. Uczyli się zdrowej konkurencji-świadczyć może o tym żywy doping wyrażany zarówno przez obserwujących zabawę jak i konkurentów. Informacje zwrotne, polecenia i wyniki podawane były w języku angielskim, pojawił się więc również aspekt praktyki językowej. Najważniejsze jest chyba jednak to, że czas miedzy lekcjami w szkole spędzali aktywnie, bezpiecznie i bawiąc się wyśmienicie. W przeprowadzeniu Zumba Week pomagała mgr inż Justyna Potaczek.

 

THE PIANO GUYS  - dzień promujący alternatywne formy muzyki  w stosunku do szeroko panującej tzw.'muzyki radiowej' będący niejako kontynuacją  idei Muzycznego Tygodnia. Tym razem uczniowie mieli możliwość wsłuchania się we współczesne aranżacje klasycznych utworów, jak również w klasyczne interpretacje tych współczesnych.

 

MUZYCZNY TYDZIEŃ - akcja mająca na celu zapoznanie uczniów i wzbudzenie wśród nich zainteresowania różnymi rodzajami muzyki. W ciągu tygodnia w trakcie przerw uczniowie słuchali utworów muzycznych (np:blues, jazz, muzyka klasyczna) , które wsparte były tematycznymi prezentacjami (informacje o muzyce, wykonawcach, nietypowych instrumentach muzycznych) - na gazetce ściennej i multimedialnymi(power point). Potrzebny do tego sprzęt muzyczny dobrej jakości zorganizowałam we własnym zakresie. Podsumowaniem akcji był miedzy klasowy konkurs w postaci krótkiego testu wiedzy. Zwyciężyła klasa 5 SP. Akcję zorganizowałam we współpracy z mgr Dorota Sochacką.

 

KONKURS KALIGRAFICZNY - celem konkursu było zwrócenie uwagi uczniów na wagę czytelnego, pięknego pisma i uzmysłowienie im, że każdy może pisać ładnie, jeśli się tylko postara i w to zaangażuje. Zadaniem uczniów było przepisanie wyświetlonego na ekranie fragmentu tekstu w języku angielskim w jak najkrótszym czasie, ale zarazem jak najstaranniej i bezbłędnie. Udział wzięło kilkunastu uczestników, zwyciężyła uczennica klasy 6SP Katarzyna Michalczewska.

 

 

OK-Ocenianie kształtujące                                                                            

      W dniu 18.05.2010r. dla nauczycieli naszej szkoły szczególnie zainteresowanych tematyką oceniania przeprowadziłam szkolenie na temat Oceniania Kształtującego. Zamieszczam prezentację stanowiącą szkielet tego, o czym mówiliśmy na spotkaniu. Więcej informacji na temat Oceniania Kształtującego znaleźć można na stronie: www.ceo.org.pl. Polecam:)

OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ

 

Ćwiczenia przygotowane przez uczniów

presentation1                                presentation2                                        presentation3

presentation4                                presentation5                                        presentation6

presentation7                                presentation8                                        presentation9

 

Materiały dla Rodziców

        Drodzy Rodzice. Zachęcam do przeczytania referatu na temat: "Jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego?". Mam nadzieję, że zawarte w nim wskazówki pomogą Wam w trudnym zadaniu wspierania dziecka w nauce obcego języka. Czytaj dalej...

Można obejrzeć też towarzyszącą referatowi prezentację - takie porady w pigułce:) Prezentacja  

 

 

Trochę z wychowania 

    Tolerancja to pojęcie współcześnie bardzo popularne. Często słyszymy, że jest podstawą demokracji, że każdy z nas powinien być tolerancyjny. Wiemy, że to ważne. Ale czy wiemy, co tak na prawdę oznacza termin tolerancja? Co to znaczy być tolerancyjnym, gdzie leży granica między tolerancją, a przyzwalaniem na wszystko i brakiem zasad czy krytycyzmu? Przygotowałam krótką prezentację, która mam nadzieje pomoże Ci chociaż w małym stopniu zrozumieć co to tolerancja i gdzie leży jej granica.

prezentacja...


 

 

 
 
CMS Tractable by Marketing Studio